سرپرست سازمان ملی سنجش درباره قطعی اینترنت گفت: با توجه به نسل سوم دستگاه های سیگنال یاب، نیازی به قطع اینترنت در زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر عبدالرسول پورعباس امروز در نشست خبری تشریح فرآیند برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ افزود: این میزان نسبت به گذشته که حدود هزار نفر بودند بسیار کاهش یافته است.

اینترنت قطع نمی شود

وی گفت: با توجه به نسل سوم دستگاه های سیگنال یاب، نیازی به قطع اینترنت در زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری نیست. دستگاههای آشکارساز در اختیار حوزه های آزمون قرار گرفته و به محض اینکه سیگنالی دیده شود اقدامات لازم صورت می گیرد، همچنین نمایندگان دستگاه قضایی در تمام استانها حضور دارند و پلیس فتا نیز همزمان فعالیت خواهد داشت تا هر گونه اقدامی در مسیر ایجاد شائبه و تخلف در کنکور کشف شود.

پورعباس گفت: این دوره از آزمون سراسری بدون احتساب دوران کرونا، برای اولین بار در تاریخ سازمان سنجش به تعویق افتاد. دلیل آن هم به شهادت رسیدن رییس جمهور کشورمان بود و با توجه به اینکه طبق قانون باید طی ۵۰ روز رییس جمهور انتخاب می شد که این کار با تلاش وزارت کشور در مدت ۴۸ روز انجام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به این تعویق دو هفته ای کمی هوا گرم تر خواهد بود و عوامل اجرایی و انتظامی هم در دو هفته اخیر به دلیل شرایط انتخابات با خستگی مواجه هستند اما به داوطلبان اطمینان می دهیم همه عوامل با تلاش خستگی ناپذیر در امنیت کامل کنکور را برگزار می کنند.

همکاری وزارت نیرو در عدم قطع برق در حوزه های آزمون

سرپرست سازمان ملی سنجش یادآور شد: جلسات متعدد شورای امنیت کشور در راستای بهتر شدن کنکور برگزار شد و آمادگی کامل برای برگزاری کنکور وجود دارد. در حوزه برق رسانی هم وزارت نیرو همچون گذشته همکاری می کند و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 865208
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha